شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
کد خبر: 1181311
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
آموزش غیر حضوری

حوزه/ شرایط و ضوابط ثبت‌نام آمورش غیر حضوری حوزه علمیه خراسان در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ ویژه برادران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به منظور انسجام و نظم‌دهی و پایش دقیق طلاب متقاضی و همچنین تسهیل در آموزش، عدالت آموزشی، گسترش و پوشش نیازهای آموزشی و مهارتی طلاب و فراهم آوردن حضور سازنده آنها در جهت تمدن اسلامی و پاسخگویی به نیازهای جامعه، شرایط و الزامات پذیرش در آموزش غیرحضوری در سطح ۲و۳ اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، مخاطب فعلی آموزش غیر حضوری را طلاب مبلغ تمام وقت(در طرح‌های مختلف امور مساجد، سازمان تبلیغات، اوقاف و معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان) سرباز طلبه و شاغلین تشکیل می‌دهند.

شرایط ثبت‌نام در آموزش غیرحضوری:

۱. داشتن پرونده رسمی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان

۲. تکمیل مقطع عمومی(قبولی در دروس کتبی و شفاهی سطح یک)

۳. اشتغال تمام وقت در یکی از نهادها یا ارگان‌های انقلاب اسلامی(متناسب با شئون روحانیت) در قالب مبلّغ تمام وقت در طرح‌های مختلف امور مساجد و تبلیغ

۵. شاغلین

۶. سرباز طلبه با ارائه گواهی معتبر

۷. نداشتن منع آموزشی و صیانتی

طلاب غیر حضوری در صورتی که از اشتغال تمام وقت خود در نهاد مربوطه استعفا دهند و یا فعالیت تمام وقت سرباز طلبه- مبلّغ تمام وقت) به اتمام برسد باید در ابتدای سال تحصیلی جدید جهت آموزش حضوری اقدام نماید.

همچنین طلبه متقاضی آموزش غیر حضوری می‌بایست وضعیت فعالیت و اشتغال خود را طبق تقویم آموزشی سالانه تا قبل از شروع سال تحصیلی مشخص نماید، در غیر این صورت امکان انتقال به غیرحضوری بعد از شروع سال تحصیلی ممکن نیست و در غیر این صورت باید برای سال تحصیلی از مرخصی تحصیلی استفاده کند.

برنامه‌های تحصیلی این مدرسه همانند برنامه‌های دوره‌های حضوری است و طلاب باید در تمامی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی که توسط مرکز مدیریت در قسمت آموزش‌های غیرحضوری اعلام می‌شود، شرکت نمایند، لذا کلیه طلاب مدرسه غیر حضوری الزام آموزشی دارند.

طلابی که با عنوان سرباز طلبه در آموزش غیر حضوری جذب شده‌اند، باید هرساله به میزان انتخاب درس، قبولی و موفقیت داشته باشند. در غیر این صورت خدمات و مزایای آنان قطع می‌گردد.

متقاضیان در صورت عدم قبولی در هیچ یک از دروس انتخابی در سال تحصیلی، غیبت غیرموجه در همه امتحان‌های دروس انتخابی و مشروطی (معدل کمتر از ۱۲ در ۲ سال) از ادامه تحصیل در آموزش غیر حضوری محروم می‌شوند.

لازم به ذکر است؛ فرایند پذیرش با درخواست طلبه و پیوست گواهی معتبر صورت خواهد گرفت، و متقاضیان می‌توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32008394- 32008325 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha